Film produktowy

Film produktowy jest jednym z rodzajów filmów reklamowych. Jest to krótka forma prezentacji danego produktu, która jest świetnym sposobem na uzupełnienie działań marketingowych i nawiązanie bliskiej relacji z konsumentami.

Spot produktowy – cele

Założeniem filmu produktowego jest reklama poprzez stworzenie pożądanego wizerunku. Pozyskanie nowych, potencjalnych klientów oraz podtrzymanie zainteresowania obecnych konsumentów to główne cele i korzyści płynące z tej formy marketingu.

Film produktowy – założenia

Film produktowy może znaleźć zastosowanie w działaniach marketingowych niezależnie od rodzaju działalności firmy i sposobu dystrybucji spotu. Świetnie sprawdzi się zarówno jako nowoczesna prezentacja menu w restauracji, jak i multimedialna reklama danego produktu odzieżowego. Spot produktowy jest dobrym urozmaiceniem działań PR-owych, który można wykorzystać na stronach sklepów internetowych, kanałach video, witrynach firmowych, w trakcie szkoleń i kongresów oraz różnego rodzaju targów biznesowych. Każdy profesjonalnie przygotowany spot reklamowy poprawia wizerunek firmy. Film produktowy jest innowacyjnym sposobem na prezentację i dowodem na nowoczesne spojrzenie na działania marketingowe. W porównaniu z tradycyjnymi metodami, video prezentacje są atrakcyjniejsze i łatwiej przyswajalne przez odbiorcę, dostarczają więcej informacji o prezentowanym produkcie niż zdjęcie z tekstem. Ponadto, konsumenci są pewniejsi co do zakupu, ponieważ mają jego pełniejszy ogląd.

Film produktowy z Simple Frame

Film produktowy powstaje podobnie do innych filmów i form reklamowych. W pierwszym etapie, preprodukcji, w oparciu o wszelkiego rodzaju działania przygotowawcze powstaje scenariusz, na podstawie którego rozpoczynają się prace na planie zdjęciowym (produkcja). Najważniejszym etapem, decydującym o ostatecznym kształcie spotu, jest postprodukcja, czyli wszystkie prace montażowe, które pozwalają na wzbogacenie filmu animacjami komputerowymi, ścieżką dźwiękową, napisami i efektami specjalnymi.