Film promocyjny

Film promocyjny jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej interesujących sposobów komunikacji marketingowej. Tworzony w oparciu o indywidualne potrzeby firm i instytucji oraz dostosowanie do grupy docelowej, pozwala zarówno na kreatywne zaprezentowanie produktów, usług, jak i przybliżenie samego zleceniodawcy.

Spot promocyjny – dla kogo?

Film promocyjny wykorzystuje wiele nowoczesnych technik realizacyjnych. Może być wzbogacony ścieżką dźwiękową, grafiką, tekstem lektorskim, animacją. Szeroka gama możliwości przy tworzeniu filmu promocyjnego sprawia, że jest to świetne rozwiązanie marketingowe zarówno dla klientów indywidualnych, dużych i małych firm, jak i fundacji oraz instytucji niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Film promocyjny może równie efektywnie koncentrować się na promocji jednej osoby, wskazanego miejsca, danego produktu czy usługi oraz ogółu i działalności całej firmy.

Film promocyjny – założenia

Film promocyjny stanowi atrakcyjne narzędzie marketingowe o szerokim zasięgu odbioru, którego głównym celem jest informowanie i zainteresowanie produktem, miejscem czy usługą, tworzenie określonego wizerunku. Film promocyjny tworzony przez profesjonalistów jest dostosowany do indywidualnych potrzeb grupy docelowej, co pozwala na uzyskanie optymalnego rezultatu realizacji. Dzięki wielu nośnikom tego rodzaju promocji (strony internetowe, Social Media, telewizja) oraz zdecydowanej powszechności wykorzystanych środków przekazu, spoty promocyjne są łatwo dostępne, trwałe i docierają do olbrzymiego grona odbiorców.

Produkcja filmu promocyjnego

Podstawą w przygotowaniu filmu reklamowego jest unikalny pomysł, który pozwala na przygotowanie scenariusza i zdjęć. Kolejnym etapem jest postprodukcja obejmująca montaż, ewentualne dodanie animacji i ścieżki dźwiękowej. Kluczem do udanej i atrakcyjnej realizacji jest kreatywność i profesjonalne wykonanie filmu.

Realizacja koncepcji filmu promocyjnego wymaga zaangażowania nie tylko samych aktorów, epizodystów i pracowników klienta, jest również skomplikowanym przedsięwzięciem technoligicznym. Dobór odpowiedni aktorów, którzy w skuteczny sposób przyciągnął klientów i przyczynią się do sukcesu filmu promocyjnego to zaledwie początek drogi do realizacji filmu. Produkcja wymaga zrealizowania planu filmowego pod okiem doświadczonego kierownika produkcji i reżysera, która pozwoli w sposób wiarygodny przedstawić treść filmu. Równie istotny jest wybór odpowiedniego operatora obrazu i sprzętu jaki zostanie wykorzystany.

Aby film promocyjny odniósł sukces musi zostać zrealizowany w profesjonalny sposób. Ujęcia jakie zostaną wykorzystane wymagają niejednokrotnie użycia jazdy, kranu kamerowego, atrakcyjnie wyglądają zdjęcia realizowane przy użyciu drona. Aby obraz widziany przez kamerę wyglądał profesjonalnie, na planie filmu niezbędna jest obecność oświetleniowca.

Postprodukcja filmu to szereg działań zmierzających do uzyskania jak najlepszego efektu. Obraz zostaje poddany montażowi, oprawie, kolor korekcji, zostają dodane wszelkie efekty i animacje, dodany zostaje lektor, ścieżka dźwiękowa, poziomy dialogów.