Reklama radiowa

Radio jest tradycyjnym, a przy tym jednym ze skuteczniejszych i popularniejszych środków masowego przekazu. Pierwsza reklama radiowa pojawiła się na świecie przeszło sto lat temu, a jej technika znacznie różniła się od dzisiejszej. Przede wszystkim, dzisiejszy spot reklamowy trwa kilkadziesiąt sekund i jest nadawany między kolejnymi audycjami lub w ich przerwie. Umiejętnie przygotowana reklama radiowa może stanowić pożyteczne uzupełnienie działań marketingowych i alternatywę dla droższych środków reklamowych takich jak spot promocyjny emitowany w telewizji.

Zalety reklamy radiowej

Wykorzystanie spotu radiowego niesie za sobą wiele korzyści. Audycje radiowe towarzyszą nam niemalże wszędzie tam, gdzie telewizja nie znajdzie praktycznego zastosowania – na przykład w samochodzie, podczas długiej podróży. Emisja reklamy radiowej jest zdecydowanie mniej kosztowna od nadania spotu w telewizji. Zasięg odbioru jest uzależniony od rodzaju stacji i jej szczebla – międzynarodowego, krajowego, regionalnego lub lokalnego. Radio wciąż cieszy się dużą popularnością, dlatego wykorzystanie go jako nośnika promocji jest dobrym rozwiązaniem marketingowym. Spot radiowy charakteryzuje się zwięzłym komunikatem, który przede wszystkim ma zapaść w pamięć, bazując na sloganach i krótkich hasłach. Istotniejszą rolę niż w przypadku produkcji reklamy filmowej odgrywa ścieżka dźwiękowa i odpowiedni dobór lektora.

Produkcja reklamy radiowej z Simple Frame

Reklama radiowa powstaje w trzech etapach, podobnych do produkcji filmowej. W pierwszej fazie trwają wszelkiego rodzaju prace przygotowawcze, powstaje scenariusz. Kolejny etap to produkcja, czyli w tym przypadku nagrywanie starannie dobranego lektora. W okresie postprodukcji dokonuje się ewentualnej korekty, wzbogaca uzyskany materiał dodatkowymi efektami, urozmaica ścieżkę dźwiękową.